Jakten med löshund är dödsdömd

Jag blir fullkomligt vansinnig när jag läser om alla hundar som dukar under för varg. Helgen som gick var en formidabel uppvisning i slutet för löshundsjakten då inte mindre än tre hundar blev vargföda.

För den som inte är insatt i jakt utan nöjer sig med köpekött så kan jag meddela att snart trängs jägarna i samma köttdisk som du. Jakten där vargen håller hus är inget att hålla på med. Lika bra att lägga ner och bli en duktig konsument istället för en som reder sig själv.

Om man skall bli vegan och genusmedveten på köpet återstår att se. Jag tror jag passar de två för att inte bli alldeles för mjuk i kanten.

Hundarna, eller tikarna som det nu var frågan om var inte heller bara vilka som helst utan sådana som presterat väldigt bra på prov. För att göra det så krävs gedigen träning från ägarna, många timmar i skogen och ett fasansfullt tålamod. Allt till spillo inom ett par minuter för att en genetisk ofärdig varg kände sig sugen på hundkött.

Och om nu någon ekoterrorist så mycket som nämner koppel och spårlina som ett alternativ till jakt med löshund så ber jag er att lyfta näsan ur blomlådorna på balkongen och komma ut i verkligheten.

Skogen är förbannat stor. Den är inte som köttdisken på snabbköpet.

 

Kommentera

