Rovdjursturism i konstant lågkonjungtur

Jag anade att det inom tramset ekoturism och vargturism inte drogs in så stora pengar som vargaktivisterna alltid hävdat. Hela begreppet och erbjudandet drar in knappa 2 miljoner om året.

Det är direkt löjeväckande för att vara snäll i mitt omdöme. Varenda spannmålsbonde med lite självrespekt och en fin traktor snurrar betydligt mer än så.

Jag kan också tänka mig att många av de kronor de drar in är för att åka runt och utbilda personal på diverse statliga myndigheter om vad varg är och hur ulliga de är i pälsen. De riktiga pengarna lär vara betydligt färre än de som kommer via tjänstemän som vill bilda sig en korrekt uppfattning om vad ekoturism och vargnavelskådning är.

En fin tur i skogen med kaffe och bulle och någon före detta alu-arbetande tomte med skägg som harvar på om varg tackar väl inte ett tjänstehjon nej till.

Ska de in på mina marker o skåda rovdjur så sätter jag upp en betalstation där de kan erlägga arrende.

För något sådant tänker inte ekoterroristerna betala. De ämnar bedriva sin verksamhet i någon form av utökad version av allemansrätten.

Men, inte på min mark.

Betalande jägare är välkomna men parasiterande veganer med rovdjursstigma kan se sig om efter annan natur att trampa runt på.

 

Kommentera

